Tribut plătit naturii


ganditorul-de-la-hamangia

Am început să mă gândesc dacă nu trebuie să plătesc un fel de tribut sau ofrandă naturii, ca și recompensă că suntem acceptați întrun loc minunat ca Bârsăuța. Cum se spune în popor: trebuie să plătești dacă vrei să rămâi. Deci n-am avut încotro și am plătit. Mai întâi cu doua gâște frumoase ca niște lebede care pur și simplu au zburat și nu le-am mai găsit în ciuda căutărilor noastre, două zile la rând în toată zona, pe ploaie și vânt. În acest timp, de parcă nu ar fi fost de ajuns ghinionul  pierderii gâștelor, ne-au mai murit și câteva păsări din curte pe care le cumpărasem cu câteva zile în urmă de la cineva din Cluj. Cu timpul ne-am mai resemnat, însă ce s-a întâmplat ieri întrece orice limită. Dimineață unul dintre purcei, am observat că se simte rău, iar pe parcursul zilei starea lui de sănătate s-a agravat, a doua zi murind. În ciuda eforturilor de a-l salva, nu am reușit. Din simptomatologie a rezultat că este vorba de boala edemelor, o boală de natură infecțioasă, care afecteaza grăsunii care mănâncă foarte bine, produsă de tulpini de E. Coli. Am acționat și în direcția celorlalți purcei, în sensul prevenției, deoarece odată instalată boala este foarte posibil să se transmită la toți. Așa că am trecut imediat la măsuri de tratament și igienizare completă a spațiului și am impus o dietă hidrică de 24 de ore, așa cum scrie la carte. Boala este foarte periculoasă datorită morbidității ridicate, dar mai ales a procentului de mortalitate foarte ridicat de 90%. Sper, cu toate măsurile luate să nu mai am nicio surpriză neplăcută măcar pentru o perioadă până îmi mai revin și eu. Nu sunt o fire pesimistă, totuși mă gândesc la timpul cănd natura o să-mi ceară spre decontare următoarea plată…..

Lasă un comentariu