Usturoiul și ceapa remedii naturale, pe bune


media_141831885687423100

în iarna asta ne-am făcut de cap, adică am savurat din plin gustul cepei și al usturoiului. Am reușit datorită faptului că activitățile noastre recente de la gospodărie nu ne mai implică, aproape deloc, în contactul cu oamenii, deci n-am deranjat pe nimeni. Așa că am zis : liber la ceapă și usturoi !!!!. Zilnic împreună cu Simona am mâncat câte o căpățână de usturoi și 2-3 cepe roșii sau albe, nu a contat.
Ce am constatat ?
Nu am mai răcit deloc, nu ne-a mai durut capul, nu am tușit, nu am mai avut frisoane, febră, etc….Deci suntem sănătoși tun și sunt sigur că pentru asta sunt direct responsabile usturoiul și ceapa, consumate din plin. Am studiat câte ceva despre cele două condimente și am aflat lucruri interesante care îmi confirmă cele afirmate de mine și pe care doresc să vi le transmit și vouă. În concluzie, am testat direct pe noi propietățiile și calitățile domnului doctor Usturoi și a doamnei doctor Ceapă și funcționează.

Usturoiul

Conține o substanță numită Alicină. Ea este responsabilă de mirosul înțepător al usturoiului și care are numeroase efecte binefăcătoare pentru organism. Datorită alicinei, usturoiul este adesea recomandat în tratamentul împotriva bacteriei H. Pylori, care este responsabilă pentru apariția ulcerului gastric.
Nu sunt singurele indicații terapeutice pentru care este folosit usturoiul, pentru că acesta are calități antibiotice, insecticide, antihelmintice și de stimulare a activității digestive.

Dacă îl aplici sub forma de cataplasme, usturoiul tăiat marunt poate combate și herpesul. Dar substanțele antifungice conținute de usturoi fac ca acesta să fie recomandat și în afecțiuni precum candidozele.

Pe lângă faptul că întărește sistemul imunitar și-l ajută să prevină și să combată răcelile pe timp de iarnă, usturoiul este puternic recomandat de medicii fitoterapeuti, pentru că

– scade colesterolul „rău“ și trigliceridele serice, prevenind astfel instalarea aterosclerozei;
reduce tensiunea arterială și îmbunătățeste circulatia periferica;

-calmează afecțiunile digestive, cum sunt diareea, dizenteria, balonările sau colicile digestive;

-acționează ca un antiseptic pulmonar, în caz de bronșite, rinite sau gripe;

-este și un bun diuretic, fiind indicat și în tratamentul gutei;

-are proprietăți detoxifiante, sudorifice, febrifuge și de combatere a durerilor reumatismale.

Pe lângă toate acestea, usturoiul are un puternic efect anticancerigen.

Ceapa

Ceapa este bogată în quercetină, fitonutrient antioxidant prezent şi în mere şi ceai, rata de absorbţie din ceapă fiind cu 32 % mai mare, iar remanenţa lui în organism fiind de 24 de ore. Acest antioxidant creşte capacitatea de apărare a organismului împotriva radicalilor liberi, a cancerului,a tulburărilor circulatorii şi a bolilor cardiovasculare.
Consumul regulat de ceapă este indicat mai ales la fumători, pentru că quercetina protejează pereţii vezicii urinare contra agenţilor cancerigeni. În cazul unei alimentaţii sărace în vit. C şi E (fructe şi seminţe) ceapa asigură antioxidanţii necesari prevenirii bolilor. De asemenea, are efect sedativ, ameliorează tusea şi bronşitele.

Prin tocarea cepei se eliberează compuşi sulfuraţi volatili care stimulează glandele lacrimogene. Aceste substanţe sunt neutralizate dacă ţineţi ceapa tăiată în jumătate în apă rece timp de 5 minute. Ceapa prăjită în ulei este indigestă.

Ceapa consumată pe o perioadă lungă de timp poate provoca tahicardie la cei cu probleme cardiovasculare. De asemenea, ea este contraindicată persoanelor care suferă de afecțiuni ale ficatului, rinichilor, pancreasului sau stomacului.

Lasă un comentariu